Hoge energiefacturen? Vraag hulp aan het OCMW!
De Cel Energie kan u preventief helpen met een analyse van uw verbruik, maar kan ook bijspringen als u onbetaalde facturen hebt. In dat geval kijken ze of uw facturen juist zijn en of u veel energie of water verbruikt en of uw factuur in verschillende schijven kan afbetaald worden.Als u dit wenst helpen ze u ook om een andere leverancier te zoeken.
Financiële hulp
U kan uw energie- of waterfactuur niet betalen en u vreest dat uw water of gas wordt afgesloten of dat uw elektriciteit begrensd zal worden?
- Het OCMW kijkt of ze u kunnen helpen met het betalen van uw water-, gas- of elektriciteitsfactuur.
- Ze onderzoeken of u recht heeft op het statuut van ‘beschermde klant’ en het sociaal tarief bij uw energieleverancier.
Verwarmingstoelage
De verwarmingstoelage is een tussenkomst van het OCMW in een deel van uw stookoliefactuur in functie van uw inkomsten. Om de toelage te bekomen, komt u gewoon naar het OCMW met uw leveringsfactuur (of kopie) of leveringsbon binnen de 60 dagen na de levering.
Het OCMW is er voor iedereen. Zelf al hebt u inkomsten of bent u eigenaar, de dienst Energie kan u helpen met hoge energiefacturen.
Wilt u weten of het OCMW u kan helpen? Stuur dan een mail naar cpas-ocmw@jette.brussels met als titel ‘Vraag energiefactuur‘. Dan bekijkt het OCMW samen met u wat ze kunnen doen.
Meer info: OCMW Jette - cpas-ocmw@jette.brussels - 02.422.46.11