U bent hier: Home / Nieuws / Hoge energiefacturen? Vraag hulp aan het OCMW!

Hoge energiefacturen? Vraag hulp aan het OCMW!

De energieprijzen swingen de pan uit en steeds meer gezinnen kunnen hun energiefactuur niet meer beta­len. Worstelt u ook met de hoge energiefacturen, aarzel dan niet om hulp te vragen aan het OCMW.

De Cel Energie kan u preventief helpen met een analyse van uw verbruik, maar kan ook bijspringen als u onbetaalde factu­ren hebt. In dat geval kijken ze of uw facturen juist zijn en of u veel energie of water verbruikt en of uw factuur in verschil­lende schijven kan afbetaald worden.Als u dit wenst helpen ze u ook om een andere leverancier te zoeken.

Financiële hulp

U kan uw energie- of waterfactuur niet betalen en u vreest dat uw water of gas wordt afgesloten of dat uw elektriciteit be­grensd zal worden?

  • Het OCMW kijkt of ze u kunnen helpen met het betalen van uw water-, gas- of elektriciteitsfactuur.
  • Ze onderzoeken of u recht heeft op het statuut van ‘beschermde klant’ en het sociaal tarief bij uw energieleverancier.

Verwarmingstoelage

De verwarmingstoelage is een tussen­komst van het OCMW in een deel van uw stookoliefactuur in functie van uw inkomsten. Om de toelage te bekomen, komt u gewoon naar het OCMW met uw leverings­factuur (of kopie) of leveringsbon binnen de 60 dagen na de levering.

Het OCMW is er voor iedereen. Zelf al hebt u inkomsten of bent u eigenaar, de dienst Energie kan u helpen met hoge energiefacturen.

Wilt u weten of het OCMW u kan helpen? Stuur dan een mail naar cpas-ocmw@jette.brussels met als titel ‘Vraag energiefactuur‘. Dan bekijkt het OCMW samen met u wat ze kunnen doen.

Meer info: OCMW Jette - cpas-ocmw@jette.brussels - 02.422.46.11