U bent hier: Home / Mijn gemeente / Diensten van het Gemeentebestuur / Burgerlijke stand

Burgerlijke stand

De belangrijkste taak van de dienst Burgerlijke stand bestaat uit het bijwerken en bijhouden van de registers van de burgerlijke stand (geboorte, huwelijk, nationaliteit, overlijden,...). Deze dienst is ook verantwoordelijk voor het gemeentelijk kerkhof.

De behandeling van aanvragen voor het verkrijgen van de Belgische nationaliteit, de viering van huwelijken en jubilarissen, de registratie van aangiften van geboortes of overlijdens, het administratieve beheer van het kerkhof,..., de dienst Burgerlijke stand is aanwezig bij elke belangrijke etappe van het leven.

Aanvragen en documenten

Hebt u een administratief document nodig of moet u administratief iets regelen bij de gemeente? Raadpleeg de rubriek Aanvragen en documenten om erachter te komen bij wie u terecht kan en welke documenten u moet meebrengen bij uw bezoek aan de gemeente.

Het is ook mogelijk om een afspraak te maken via www.irisbox.be met de dienst Burgerlijke Stand op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 8.30u tot 12.30 uur.

Ouders die de geboorte van hun kind willen aangeven of een prenatale of postnatale erkenning willen laten opstellen, kunnen voortaan een afspraak maken op woensdagnamiddag van 14.30u tot 15.30u (kindernamiddag).

Dienst Burgerlijke stand
Wemmelsesteenweg 100 - 1090 Jette
02.423.12.70
burgstand@jette.brussels